Vooraf: wij leveren reproducties van historische objecten, geen originelen.
Om toekomstige klanten te informeren over kwaliteit, service en aankoopproces bij Historische Kaart, vragen we al onze klanten met een geautomatiseerde mail om een review achter te laten. Daarvoor werken we samen met webwinkelkeur.nl. Dit is een onafhankelijk platform, dat namens ons de reviews verzamelt en op hun platform publiceert. Alleen echte klanten van Historische Kaart worden via dit proces actief uitgenodigd daar een review achter te laten. Wij kunnen deze reviews niet zelf aanpassen of verwijderen. Dat kan alleen webwinkelkeur.nl doen, eventueel op ons verzoek. We zouden daartoe verzoeken als het bijvoorbeeld een reacties is op artikelen die niet bij ons zijn gekocht, als de reactie ongepast taalgebruik bevat of als de reactie spam bevat of links naar andere websites.
Daarover lees je alles op deze speciale pagina.
Regelmatig voegen wij nieuwe artikelen toe aan onze winkel. Het kan zijn dat de hetgeen je zoekt er binnenkort wel tussen zit. Als je ons op een prachtig product wilt wijzen die niet mag ontbreken in ons aanbod, kun je ons daarop attenderen via het mailformulier. Kun je zolang echt niet wachten, dan kun je ons vragen een product 'op speciaal verzoek' te leveren. Dit is niet altijd mogelijk en er kunnen aangepaste tarieven van toepassing zijn.
Lukt het bestellen niet? Geen nood! Bel ons direct: 023 - 205 20 92. We helpen je op weg. Soms krijg je de voicemail. Als je iets inspreekt bellen we altijd terug.
Dat leggen we op deze pagina helemaal aan je uit.
Ja, uiteraard! Hier lees je de details.
Onderaan elke nieuwsbrief vind je een link om je af te melden. Door hierop te klikken schrijf je jezelf uit. Problemen? Laat het ons weten.
Dat kan, in principe doen we niet moeilijk. Hier kun je precies nalezen hoe het werkt.
Ja, dat kan. Op maar liefst 2 mogelijke locaties: in ons woonhuis ten noordwesten van het station, of in ons kantoor/magazijn, in bedrijventerrein Waarderpolder in Haarlem. Je kunt voor 'ophalen' kiezen bij het plaatsen van je bestelling. We zijn echter alleen geopend op afpraak. Daarom nemen wij contact met je op voor een ophaaltijdstip.
Wij printen je reproductie op dik (225 grams), ongebleekt, mat papier. Geen glossy fotopapier dus. In de woorden van de fabrikant: "Dit matte papier in bescheiden gebroken wit, vormt een krachtige achtergrond voor werk dat hoge artistieke eisen stelt. Dit papier bevat een zeer laag percentage optische witmakers, wat het geheel een authentieke en natuurlijke uitstraling geeft, met een lange levensduur en een hoge kwaliteit."
Wij gebruiken een speciale printer: een Canon ImagePrograf, uit de serie voor fotografie & kunst. Deze printer heeft een mooie, scherpe printresolutie en heldere, gelijkmatige kleuren. Dit in tegenstelling tot een CAD/GIS-printer, die bedoeld is voor technische- en bouwtekeningen. Wat wij gebruiken is zeker geen plotter; dit is verouderde techniek die niet bedoeld is voor artistieke toepassingen. Een ander belangrijk voordeel is dat deze printer gebruik maakt van pigmentinkten in plaats van dye-inkten. Het voordeel van pigmentinkten is dat deze veel langer mooi blijven onder invloed van licht. En pigmentinkten zijn veegvaster. Wil je meer weten over het verschil tussen dye- en pigmentinkten? Lees dan deze blogpost (Engels). En meer over het verschil tussen plotters en grootformaatprinters lees je hier (ook in het Engels).
Die gebruiken we alleen om je bestelling naar het correcte adres te kunnen verzenden, om je factuur te kunnen e-mailen en je op de hoogte te houden van aanbiedingen en uitbreidingen van ons assortiment. Meer hierover lees je in ons privacy & cookie-verhaal.
Daarover vertellen we alles op deze pagina.
Je kunt de kortingscode invoeren op de winkelwagenpagina.
Als je een foutmelding krijgt ("De kortingscode ... is niet geldig.") kunnen er 2 dingen aan de hand zijn: óf je hebt een tikfout gemaakt in de code, óf je voldoet niet aan de voorwaarden. Dan is bijvoorbeeld je totale aankoopbedrag te laag.
Een passe-partout is een kartonnen lijst die over een kunstwerk, foto of reproductie wordt gelegd. Het karton bevindt zich tussen de reproductie en het glas. Het doel is het ingelijste werk beter tot zijn recht te laten komen. In het karton van het passe-partout snijden we in het midden een rechthoekig venster van de gewenste grootte. De binnenranden van het karton snijden we schuin af, zodat er wat diepte in het geheel komt. Bij de hoeken is de passe-partout dan onder verstek afgewerkt. Voor het netjes snijden van het passe-partout gebruiken we speciaal snijgereedschap. Onze passe-partouts worden gemaakt van een goede kwaliteit zuurvrij karton van enkele millimeters dik. De kleur is gebroken wit.
Je kunt kiezen uit 3 maten. Met de tekeningen hieronder weet je precies van te voren wat je krijgt.
Bij de maat Small is voor sommige mensen de leesbaarheid van de plaats- en straatnamen wat moeizaam.
Voor wie het liever in tekst leest: de buitenmaat van het papier waarop wordt afgedrukt is gelijk aan de buitenmaat van het passe-partout. Hoe dat kan? Wij drukken de kaarten wat kleiner op het papier, zodat er ruimte rondom overblijft voor de rand van het passe-partout. Een voorbeeld voor Medium:
Let op: alles is handwerk. Maten kunnen soms enkele millimeters afwijken. Bovenstaande uitleg geldt voor álle kaarten in onze collectie.
Het achterbord van de lijst zit met enkele veren vast in de lijstrand. Bij de kleinste lijstmaat (Small) gebruik je 1 van deze veren om de lijst aan de muur te hangen. Bij de maten Medium en Large zit er een ijzerdraad aan het achterbord, dat je gebruikt om de lijst mee op te hangen. We leveren geen schroeven, pluggen of ophangrails mee.
Sommige producten in onze webwinkel bevatten glas, zoals lijsten. We hebben inmiddels jaren ervaring in het versturen van producten met glas erin. De conclusie is: in 99% van de gevallen gaat het goed. Uiteraard verpakken we producten met glas extra stevig, bijvoorbeeld met extra beschermhoeken en dubbele lagen noppenfolie. Maar toch: heel soms komt het glas gebroken aan. Laat het ons dan direct weten! Meestal sturen we een nieuwe lijst op, inclusief glas. De lege lijst, zonder glas, stuur je dan kosteloos aan ons terug. Maar graag altijd eerst even overleggen!
Het korte antwoord: het is tijd om Windows XP vaarwel te zeggen en te upgraden naar een moderner besturingssysteem. Leuker kunnen we het niet maken, sorry... Het uitgebreidere antwoord: voor onze webserver maken we gebruik van iets wat SNI heet: Server Name Identification. Dit maakt het mogelijk om op een betaalbare manier meerdere websites van een SSL certificaat te voorzien, zo'n groen slotje in de adresbalk. Helaas werkt SNI niet in Windows XP, waardoor je een foutmelding te zien krijgt. De kosten om dit op te lossen zijn relatief hoog. Het aantal XP-gebruikers is erg klein. Dus we hebben moeten besluiten niet te investeren in het oplossen van dit probleem.
Daar hebben we uiteraard een keurige procedure voor. Met een aparte pagina, hier om precies te zijn.