Mandje (leeg) € 0,00

Je hebt niets in je winkelwagen.

Veel gestelde vragen

 Vooraf: wij leveren reproducties van historische objecten, geen originelen.

Wat zijn de verzendkosten?

Onder een bepaald bedrag rekenen wij verzendkosten. Gratis bestaat namelijk niet! Als andere webshops wel gratis verzending aanbieden, betekent dit dat de kosten in de productprijs verwerkt zitten. Boven een bepaald bedrag verzenden we wel 'gratis'. In feite krijg je een kleine beetje korting, omdat je een grotere bestelling plaatst. De verzendkosten staan vermeld op de pagina van het product dat je wilt bestellen. Wij verzenden je pakket met PostNL

Je kunt ook kiezen voor extra vroeg ophalen, avondlevering of buitenlandse bestemmingen. Hiervoor betaal je een meerprijs, die je te zijn kijgt tijdens het afrekenen.

Al onze producten zijn ook op te halen in Haarlem. Dan betaal je sowieso geen verzendkosten.

Wat ik zoek zit er niet tussen. Wat nu?

Regelmatig voegen wij nieuwe artikelen toe aan onze winkel. Het kan zijn dat de hetgeen je zoekt er binnenkort wel tussen zit. Als je ons op een prachtig product wilt wijzen die niet mag ontbreken in ons aanbod, kun je ons daarop attenderen via het mailformulier. Kun je zolang echt niet wachten, dan kun je ons vragen een product 'op speciaal verzoek' te leveren. Dit is niet altijd mogelijk en er kunnen aangepaste tarieven van toepassing zijn.

Het bestellen lukt niet. Wat nu?

Lukt het bestellen niet? Geen nood! Bel ons direct: 023 - 205 20 92. We helpen je op weg. Soms krijg je de voicemail. Als je iets inspreekt bellen we altijd terug.

Hoe kan ik bij jullie betalen?

Wij werken alleen met zeer veilige, betrouwbare betaalmethodes, die zich in het verleden bewezen hebben. Bij het afrekenen van je bestelling (de kassaprocedure) kun je kiezen uit meerdere manieren om te betalen. Je kiest de manier die je het prettigst vindt. We bieden (onder andere) de volgende betaalmethodes aan:

  • iDeal
  • Creditcard
  • Overmaken op rekening
  • Paypal
  • Bancontact
  • Sofort Banking
  • KBC/CBC Payment button
  • Belfius Direct Net

Deze betaalmethodes bieden we aan in samenwerking met Mollie.

Ik wil mij afmelden van de nieuwsbrief. Hoe doe ik dat?

Onderaan elke nieuwsbrief vind je een link om je af te melden. Door hierop te klikken schrijf je jezelf uit. Problemen? Laat het ons weten.

Kan ik een bestelling terugsturen?

Dat kan, in principe doen we niet moeilijk. Soms is iets gewoon niet wat je ervan had verwacht. Als je even contact met ons opneemt, bespreken we de details. In het kort komt het hierop neer:

  • Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
  • Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terugbetaald, als je de complete order terugstuurt. Als je een deel van de bestelling wel wilt houden, kunnen we geen verzendkosten teruggeven.
  • Maar: de kosten voor het terugsturen van je huis naar de webwinkel zijn voor jouw rekening.
  • We verzoeken je om het product zoveel mogelijk in de originele verpakking terug te sturen. Als het product beschadigd bij ons retour komt, kunnen we niet het hele aankoopbedrag teruggeven.
  • Neem voor je iets terugstuurt altijd eerst contact met ons op. 

Voor we het vergeten: we zijn wettelijk verplicht om dit retourformulier aan te bieden. Maar je hoeft het niet te gebruiken, want we houden het liever simpel.

Kan ik mijn bestelling ook bij jullie komen ophalen?

Ja, dat kan. Op maar liefst 2 mogelijke locaties: in ons woonhuis ten noordwesten van het station, of in ons kantoor/magazijn, in bedrijventerrein Waarderpolder in Haarlem. Je kunt voor 'ophalen' kiezen bij het plaatsen van je bestelling. We zijn echter alleen geopend op afpraak. Daarom nemen wij contact met je op voor een ophaaltijdstip. 

Als het een plattegrond of een foto betreft, op wat voor papier drukken jullie?

Wij printen je reproductie op dik (225 grams), ongebleekt, mat papier. Geen glossy fotopapier dus. In de woorden van de fabrikant: "Dit matte papier in bescheiden gebroken wit, vormt een krachtige achtergrond voor werk dat hoge artistieke eisen stelt. Dit papier bevat een zeer laag percentage optische witmakers, wat het geheel een authentieke en natuurlijke uitstraling geeft, met een lange levensduur en een hoge kwaliteit."

Wat voor printer en wat voor inkt gebruiken jullie?

Wij gebruiken een speciale printer: een Canon ImagePrograf, uit de serie voor fotografie & kunst. Deze printer heeft een mooie, scherpe printresolutie en heldere, gelijkmatige kleuren. Dit in tegenstelling tot een CAD/GIS-printer, die bedoeld is voor technische- en bouwtekeningen. Wat wij gebruiken is zeker geen plotter; dit is verouderde techniek die niet bedoeld is voor artistieke toepassingen. Een ander belangrijk voordeel is dat deze printer gebruik maakt van pigmentinkten in plaats van dye-inkten. Het voordeel van pigmentinkten is dat deze veel langer mooi blijven onder invloed van licht. En pigmentinkten zijn veegvaster. Wil je meer weten over het verschil tussen dye- en pigmentinkten? Lees dan deze blogpost (Engels). En meer over het verschil tussen plotters en grootformaatprinters lees je hier (ook in het Engels).

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

Die gebruiken we alleen om je bestelling naar het correcte adres te kunnen verzenden, om je factuur te kunnen e-mailen en je op de hoogte te houden van aanbiedingen en uitbreidingen van ons assortiment. Wij verstrekken je gegevens onder geen enkele voorwaarde aan derden.

Wat is de levertijd?

De levertijd ligt tussen de 1 en de 3 werkdagen, als het product van je keuze op voorraad is. Dit staat vermeld op de pagina van het product.

Tijdens het afrekenen kun je kiezen uit een aantal beschikbare afleverdagen. Dat halen we in 99% van de gevallen.

We kunnen ons voorstellen dat je toch nog vragen hebt. Geen nood: bel ons gewoon even: 023 - 205 20 92. Dan kunnen we je precies vertellen wat er mogelijk is.

Lees hieronder verder.

Opsturen: verzending met PostNL; bezorgtijd- of plaats aanpassen

Nadat we je bestelling geproduceerd en/of verwerkt hebben, bieden we je pakket aan bij PostNL. Op dat moment ontvang je opnieuw een mail van ons. In 99% van de gevallen lukt het PostNL om vervolgens op de afgesproken tijd bij je aan de deur te staan. Slecht weer en grote drukte (bijvoorbeeld rond feestdagen) kunnen de berzorging vertragen. 

Zodra we het pakketje hebben aangeleverd bij PostNL, ontvang je automatisch een mail met daarin een track & tracecode. Daarmee kun je het pakket volgen en opzoeken wat het verwachtte bezorgtijdvak is. En, misschien nog wel belangrijker, sinds juli 2017 kun je nog kiezen voor een ander bezorgmoment of het pakket toch nog naar een afhaalpunt laten brengen. Dit kan tussen het moment dat je de track and trace mail ontvangt, en 06.00 uur op de dag van de bezorging. Meer informatie lees je op de site van PostNL.

Voor verzendingen buiten Nederland is de levertijd mede afhankelijk van de gekozen bestemming en de snelheid van het lokale postbedrijf. Daarom kunnen we er hier geen uitspraken over doen.

Wat is een passe-partout?

Een passe-partout is een kartonnen lijst die over een kunstwerk, foto of reproductie wordt gelegd. Het karton bevindt zich tussen de reproductie en het glas. Het doel is het ingelijste werk beter tot zijn recht te laten komen. In het karton van het passe-partout snijden we in het midden een rechthoekig venster van de gewenste grootte. De binnenranden van het karton snijden we schuin af, zodat er wat diepte in het geheel komt. Bij de hoeken is de passe-partout dan onder verstek afgewerkt. Voor het netjes snijden van het passe-partout gebruiken we speciaal snijgereedschap. Onze passe-partouts worden gemaakt van een goede kwaliteit zuurvrij karton van enkele millimeters dik. De kleur is gebroken wit.

Wat voor maten hebben de afdrukken, lijsten en passe-partouts?

Je kunt kiezen uit 3 maten. Met de tekeningen hieronder weet je precies van te voren wat je krijgt.

  • lijst info

Voor wie het liever in tekst leest: de buitenmaat van het papier waarop wordt afgedrukt is gelijk aan de buitenmaat van het passe-partout. Hoe dat kan? Wij drukken de kaarten wat kleiner op het papier, zodat er ruimte rondom overblijft voor de rand van het passe-partout. Een voorbeeld voor Medium:

  • Bij de maat Medium gebruiken wij een lijst waar een vel A2 precies in past.
  • Wij drukken de kaart af op een vel A2-papier. Hierop laten wij een flinke witrand vrij. Een deel van het vel is dus onbedrukt.
  • Vervolgens snijden wij een passe-partout uit een groter vel karton, óók met een buitenmaat van A2. Daarmee past het passe-partout dus precies in de lijst.
  • Uit het passe-partout halen we uitneming (gat) ter grootte van de afgedrukte kaart op het vel papier. Het gat is dus kleiner dan het papier, maar groot genoeg om de kaart die op het papier staat niet af te dekken.
  • We leggen het passe-partout vervolgens op het vel papier. Resultaat: 1) de buitenmaten van het passe-partout en het vel papier waar de kaart op staat liggen exact boven op elkaar (zijn beiden A2, en passen dus in de lijst). 2) Het gat in het passe-partout valt netjes rondom de kaart.

Let op: alles is handwerk. Maten kunnen soms enkele millimeters afwijken. Bovenstaande uitleg geldt voor álle kaarten in onze collectie.

Hoe kan ik de lijst ophangen? Hoe ziet de achterkant eruit?

Het achterbord van de lijst zit met enkele veren vast in de lijstrand. Bij de kleinste lijstmaat (Small) gebruik je 1 van deze veren om de lijst aan de muur te hangen. Bij de maten Medium en Large zit er een ijzerdraad aan het achterbord, dat je gebruikt om de lijst mee op te hangen. We leveren geen schroeven, pluggen of ophangrails mee.

  • achterzijde lijst

Kunnen jullie een product met glas erin zonder breuk versturen?

Sommige producten in onze webwinkel bevatten glas, zoals lijsten. We hebben inmiddels jaren ervaring in het versturen van producten met glas erin. De conclusie is: in 99% van de gevallen gaat het goed. Uiteraard verpakken we producten met glas extra stevig, bijvoorbeeld met extra beschermhoeken en dubbele lagen noppenfolie. Maar toch: heel soms komt het glas gebroken aan. Laat het ons dan direct weten! Meestal sturen we een nieuwe lijst op, inclusief glas. De lege lijst, zonder glas, stuur je dan kosteloos aan ons terug. Maar graag altijd eerst even overleggen!

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door contact met ons op te nemen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Sinds begin 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.